Zaloguj się
login 
hasło 

Zapomniałem hasła | Aktywuj
[Allegro 27.03] Zmiany w fakturowaniu

Od 1 kwietnia zmieni się system faktur wystawianych za korzystanie z serwisu. Od kwietnia faktury będą wystawiane za usługi i wysyłane Sprzedającym na początku kolejnego miesiąca, nie zaś - jak do tej pory - po otrzymaniu każdej wpłaty. Zmiana dotyczy tylko Użytkowników posiadających konto księgowe w serwisie.

Jeśli wystawiasz i sprzedajesz przedmioty w serwisie, i założyłeś konto księgowe, do tej pory otrzymywałeś fakturę za każdą dokonaną wpłatę. W nowym systemie faktury będą wystawiane za usługi, po upływie okresu rozliczeniowego (miesiąca). W związku z tym nie będziesz otrzymywać faktur za każdą wpłatę osobno, ale wszystkie wpłaty zostaną uwzględnione na zbiorczej fakturze, wystawionej w pierwszych 7 dniach kolejnego miesiąca. Będzie ona zawierała podsumowanie opłat za cały miesiąc, podobnie jak faktury wystawiane przez operatora telefonicznego.

Do końca marca faktury będą wystawiane na dotychczasowych zasadach, czyli za każdą dokonaną wpłatę. Pierwsza faktura wystawiona w nowym systemie zostanie wysłana 1 kwietnia i będzie zawierać tylko wysokość salda. Kolejne faktury, wystawione w maju i później, będą zawierały m.in. wysokość naliczonych opłat za usługi oraz rozliczenie wpłat dokonanych przez Użytkownika.

Po wprowadzeniu nowego systemu Użytkownicy, którzy otrzymują faktury od serwisu, będą zobowiązani regulować swój rachunek wobec Allegro raz w miesiącu bez względu na wysokość naliczonych opłat - nawet wówczas, gdy nie przekroczą one 10 zł.

Serwis pobiera opłaty za wystawienie przedmiotu i jego sprzedaż. O konieczności uregulowania rachunku Użytkownik jest informowany e-mailem od Allegro, wysłanym na początku miesiąca. Jeśli Użytkownik założył konto księgowe, oprócz powiadomień e-mail otrzymuje także przesłane pocztą faktury VAT.

Usługi Allegro można opłacić przelewem lub poprzez szybką wpłatę online. Dane potrzebne do dokonania wpłaty znajdują się na stronie Moje Allegro > Rachunki > Wpłać.

« wróć